Autor Wiadomość
Lucyan
PostWysłany: Pią 22:45, 08 Lut 2008    Temat postu:

Bogowie i nieco historii...


Wiele wieków temu, gdy każda rasa była prymitywnymi istotami, na świat zstąpili Bogowie. Przybyli w trzewiach wielkiego, płonącego wierzchowca, przypominającego grot strzały. Bogowie wyszli z wierzchowca i zaczęli nauczać. Setki istot lgnęły do nich w poszukiwaniu mądrości. Z czasem Bóstwa, widząc miłość jaką darzyły ich istoty, zaczęły je zmieniać. Jedną rasę podzielili na wszystkie znane obecnie. Dali im inteligencję i wiedzę. Elfy, ludzie, krasnoludy i inne rasy z wdzięczności ofiarowały Bogom najpiękniejsze surowce, jakie mogły znaleźć na swych ziemiach. Owymi minerałami tak zwany przez Bogów, Czarny Trirain. Bóstwa przyjęły dar z radością i pomogli stworzyć swoim dzieciom pierwsze wielkie miasta. Po tych wydarzeniach, jeden z Bogów, Ar-Anor, dał nam magię. Gdy byli już pewni, ze ich wyznawcy będą żyć w szczęściu, opuścili ten świat, obiecując, iż wrócą. Gdy wrócą nastanie wiek szczęścia i radości...

-------------------------------------------------------------------------------------

Tak przynajmniej mówi oficjalna wersja, rozpowszechniana przez dominująca Gildie Magów Ognia. Przetrwały tylko strzępki zwojów, z tego co zdarzyło sie naprawdę...


"... F "Tivar" znalazł (...)tywne istoty. Do napr(...) Czarny Trirain. Na szczęście jest go tutaj mnóstwo. Zmienimy obecne isto(..) Bogów. Po operacji (...) mobilizować siły by móc zbudować i (...)."
Skrawek pergaminu opisujący zamiary Bogów.


"Ar-Anor złamał zakaz(...). W ten sposób(...) moc magiczną. Ar-Anor został(...) skończone. W najbliższym czasie odl(...) świata."
Fragment opisujący gest Ar-Anora.

(...) skończone. Stacja dział(...). Nasza flota jest w (...). Zostawiamy na planecie wrota do (...). Już wkrótce rozpocznie się (...)"
Fragment opisujący stworzenie Twierdzy Gwiazd.

-------------------------------------------------------------------------------------

Tyle o historii. Czas na mały spis Bogów i wierzeń

Ra - bóg wyznawany przez Magów Ognia. Ponoć najważniejszy z całego zbioru.
Ar-Anor - bóg który dał istotom z naszego świata magię. Bezpośrednimi potomkami istot obdarzonych magią przez Ar-Anora są Magowie Wyklęci i Uświęceni, reszta magów posiadła wiedzę od nich. Z niewiadomych przyczyn Magowie Ognia zakazali praktykowania jego kultu.
Horus - bóg który pokazał nam jak budować miasta.
Hekake - bóstwo które dało cywilizacji sztukę. Jego wyznawcy to poeci i bardowie.
Arronis - bóg wojny, który nauczył cywilizację taktyki i strategii.
Kirk - bóstwo złodziei i łotrzyków.
Hephaistos - pan rzemiosła i kowalstwa.

Twierdza Gwiazd jest miejscem gdzie trafiają istoty naszego świata po śmierci. Kraina wiecznego szczęścia i dobrobytu. Jest symbolicznie przedstawiana jako trójkąt z trzema bijącymi od jego boków promieniami.



Na razie tyle. Jak coś jeszcze wymyślę to dopiszę. I piszcie co o tym wszystkim myślicie.
Lucyan
PostWysłany: Śro 21:33, 30 Sty 2008    Temat postu: Zmiany

No właśnie. Postanowiłem, w naszej grze, nie wzorować się całkowicie na oryginalnym założeniu Athasu, lecz wprowadzić pewne zmiany, zgodne z moimi wyobrażeniami. W skrócie można rzec, iż będę ewolucyjnie zmieniał przedstawiony świat na mój autorski. Na początek napiszę może nieco na temat magii...

Podstawowy podział sztuk magicznych dzieli je na trzy elementy:

Magia Uświęcona jest rodzajem sztuk tajemnych, który obejmuje zaklęcia, mające na celu "czynić dobro". Różnego typu leczenia, odpędzania nieumarłych itd, etc. Owa magia jest niesłychanie potężna, gdyż jej źródłem są emocje i uczucia maga. Uczucia najsilniej wspomagające magusa posługującego się tym rodzajem magii to miłość, radość, szczęście... jednym słowem pozytywne emocje. Magowie Uświęceni są bezpośrednimi potomkami istot obdarzonych magia przez Ar-Anora.

Magia Zwyczajna obejmuje wszystkie magie żywiołów. W jej skład wchodzą magie ognia, wody, lodu, nekromancja, cienia itd. Do korzystania z niej nie są potrzebne emocje maga, co umożliwia częstsze rzucanie zaklęć, lecz są one równocześnie słabsze. Owy rodzaj magii kontroluje żywioły lec zich nie tworzy. Czyli np. Mag Ognia nie będzie mógł siła woli stworzyć ognia, lecz jeśli będzie miał choćby małą iskrę, będzie w stanie zmienić ją w istny armagedon. Jednak magowie ci znaleźli sposób na ominięcie tej bariery. W skomplikowanych reakcjach alchemicznych stworzyli kamienie, odpowiadające kolejnym żywiołom. Np. Mag Ognia używa kryształu z zamkniętym wewnątrz ogniem.

Magia Wyklęta jest przeciwieństwem Magii Uświęconej. Również jest niezwykle potężna, lecz mag "żywi się" swą nienawiścią, gniewem a także cierpieniem jego ofiar. Im więcej cierpienia wyzwoliła jego magia, tum magus staje się potężniejszy. Czyli im więcej istot zginie z jego ręki, tym on sam jest silniejszy. Poziom okrucieństwa i bólu zadawany ofiarom również zwiększa moc maga. Podobnie jak Magowie Uświęceni, Wyklęci są bezpośrednimi potomkami istot obdarzonych magią przez Ar-Anora. Przez to pogardzają oni magami zwyczajnymi, uważając ich za coś gorszego. Przykładem Maga Wyklętego jest moja postać.

Magia Uświęcona i Wyklęta zostały zakazane przed wiekami, ze względu na moc jaką dają magowi.

Żadna dziedzina magii nie pozwala na teleportowanie się maga, bez użycia specjalnie ku temu wybudowanemu portalu.


I na razie tyle. Pytania pisać w temacie.

Powered by phpBB © 2001 phpBB Group